2006/12/11

 

時事狙擊

各位香港藝術家(想想非香港也未嘗不可),我有興趣寫個proposal到美國一個有點政治料到的artspace,現暫想以after-,一種追擊(複製竄改抄襲拼照)現實事/物的精神模式為作品手法的藝術作品為串聯的骨幹(政治優先大概是我的硬道理,卻不排除其它可能).事實上我心目中當已有一些合適作品,暫亦不太想要新作品,因為也沒可能有什麼production fee,或太多的artist fee,proposal一有初稿就會開始聯絡,然而你覺得也有興趣,或有相關作品或意念知我未必知或看過,也不妨聯絡我.
那天講座,聽到pamela說有藝術家公開招curator,她send了個email去探個究竟,反過來這種公開有proposal問有冇藝術家有興趣,早是我想搞的召募公開化,可惜一直想字居多,於是把心一橫,索性就不如現在就在這裡公開.
email或直接親身聯絡我皆可.

Comments:
我要玩:D
 
講到複製這家O野,點會唔預埋你.
 
我都想玩。
 
點解你地(雖則不過2個)咁鍾意留言,我不是說請email或親身聯絡我嗎?公開有公開的後果大家要自己想清楚.
另而,恕我太嚴肅的問一問,大家真的覺得搞藝術是玩嗎?
 
(代post)
use Italy as example, back to the postwar time, under a tense and central-powered context, ironic laughters (playful) in cinema, theatre and comics is a powerful way / channel for artists to work out their political point of views. "Playful" is a very tatic, usual, effective and of course a funny way/element to spread ideas among the public. I think it especially works in highly consumerized context like HK and U.S. For me, Thomas Hirscchorn's work also has playful elements, take "playful" seriously but not take "seriousiness" playful, isn't it another understanding of "make art politically, but not make political art"?
 
發佈留言



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?