2006/07/04

 

黃毓民對組織的看法


最近我地在網上討論了一輪有關組織的話題,在七一遊行時碰巧聽到毓民講相關的話題,於是我把他的說話錄下,筆錄如下:

『社會民主連線與其他政黨最大唔同地方就係,我地八字真言,「歡迎滲透,來去自由」,無會藉,唔使交會費,你入會填張表,我地去搵人搵你,得閒就開下坐談會,得閒就去遊行,得閒就去投票,就咁多野la。係個好鬆散的組織,但係好需要大家的支持。

社會民主聯線將會係十月一號,中華人民共和國國慶果日亦即係小弟牛一果日正式成立…… 』

ylho

Comments:
我的弟弟現在任職社區民主連線架:D
 
"Insitutionalization for all" by Dave Beech, P.7 -10, Art Monthly, No.294, March 2006

這是回應Andrea Fraser "From the Critique Institutions to an Institution of Critique"的一篇文章。
當中有些關於個體和機構(組織)的觀點頗與毓民的做法有共鳴。
 
From the CI to IC appeared last year in art forum, am I right?
you guys (m/f alike) are really into something, and responding quick too. I just bought last week at a bkshop here an "Advance, uncorrected page proof (not for sale)" copy of Museum Highlights - The writings of Andrea Fraser. hoping to start learning more about her. In the dust jacket of the ones I saw in NY, there is even a quotation from Hans Haacke praising it.
 
嘩,你咁都記得,呢鋪至少都記性好啦!artforum 2005 sept p.278 - 283。我之前做功課咁o岩見到咋...

除了藝術,當然唔少得商業觸角啦!

跨國結盟潮 2006年7月6日

【明報專訊】亞洲樂壇似乎將掀起跨國結盟潮,不但中韓有此聯盟,就是日本的明星工廠Johnny's事務所,也想到這招數,03年Johnny's事務所在泰國招生,設立Johnny's Junior部門,當中第一期學生,最出眾的泰國兄弟Golf及Mike,就將與NEWS的成員山下智久,結成組合kitty GYM,成為首個日泰組合,不過kitty GYM只屬短期性質,主要為今個暑假舉行的2006世界女排大賽當打氣隊及唱主題曲。不過,如果能夠一炮而紅,說不定會繼續下去,而且愈來愈多類似的組合將會出現。

搞個 組合 Thierry Jaspar 頂 軟硬復合,好唔好?
 
發佈留言



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?